Fulbright Specialist Program | FTiMS - Politechnika Gdańska

Szukaj

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-02-09

Fulbright Specialist Program

Fulbright Specialist Program
Fulbright Specialist Program to program krótkoterminowej wymiany naukowo-badawczej mający na celu pogłębienie oraz rozszerzenie współpracy między polskimi instytucjami, a amerykańskimi naukowcami.

Program umożliwia polskim instytucjom nawiązanie współpracy z wybitnymi amerykańskimi specjalistami i specjalistkami oraz wspólną realizację projektu, związanego z wizytą specjalisty w polskiej instytucji trwającej od 2 do 6 tygodni (od 14 do 42 dni kalendarzowych). Pobyt specjalisty w Polsce może być związany m.in z prowadzeniem wykładów i warsztatów, uczestnictwem w konferencjach, konsultacjami w zakresie prac programowych, wykonywaniem ocen i ekspertyz, czy też rozwijaniem lokalnych projektów badawczych.

Kto może aplikować

W ramach programu Fulbright Specialist Komisja przyjmuje i rozpatruje wnioski od uczelni, szkół doktorskich, federacji podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, Polskiej Akademii Nauk i jej instytutów naukowych, instytutów badawczych, międzynarodowych instytutów naukowych działających na terytorium RP, Centrum Łukasiewicz i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, Polskiej Akademii Umiejętności i innych podmiotów prowadzących głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły, jak również placówek oświatowych, instytucji rządowych, instytucji kulturalnych i medycznych oraz rządowych i pozarządowych organizacji badawczych, organizacji sektora non-profit działających w Polsce.

Obszar badań

Proponowane projekty mogą dotyczyć dowolnej dyscypliny nauki i typu instytucji goszczącej kwalifikującej się w ramach Programu Fulbright Specialist, a także dowolnej formy lub poziomu kształcenia, w tym m.in.:

  1. pozaformalnych i nieformalnych programów i praktyk edukacyjnych opracowanych przy zaangażowaniu sektora non-profit lub instytucji kultury,
  2. edukacji na poziomie podstawowym i średnim,
  3. uczelni wyższych, w szczególności kształcenia na poziomie studiów doktoranckich,
  4. rozwoju naukowców i nauczycieli akademickich na etapie podoktorskim.

Najlepsze praktyki na rzecz innowacyjnej edukacji mogą obejmować takie obszary, jak kształcenie kadry/nauczycieli/studentów, szkolenia, mechanizmy oceny i informacji zwrotnej w nauczaniu; opracowanie i ocena programu nauczania; wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji; administrowanie instytucjami edukacyjnymi i tworzenie ram ich funkcjonowania.

Złożone wnioski projektowe powinny jasno wyjaśniać:
  1. co zostanie zrobione (program/metoda/narzędzie/podejście/proces/struktura do udostępnienia, wdrożenia itp.),
  2. dlaczego projekt jest uznawany za najlepszą praktykę na rzecz innowacyjnej edukacji i jak sukcesy w Stanach Zjednoczonych przełożą się na polskie środowisko, oraz
  3. w jaki sposób społeczność wnioskodawcy (studenci, wykładowcy, środowiska lokalne itp.) skorzysta z projektu.
Termin składania wniosków

Nabór wniosków w tegorocznym konkursie trwa do 11 kwietnia 2022 r.

Szczegółowe informacje dostępne są tutaj.

21 wyświetleń