Międzynarodowa szkoła letnia PHOTOMOL na Politechnice Gdańskiej, 26.06-07.07.2023 | FTiMS - Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2023-03-06

molekuła
Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej (WFTiMS) Politechniki Gdańskiej zaprasza studentów i doktorantów do udziału w hybrydowej szkole letniej Molecular photosensitizers for solar energy conversion in the liquid phase: Theoretical and experimental methods to assess and optimize their properties (PHOTOMOL), która rozpocznie się 26 czerwca br. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 kwietnia. Liczba miejsc jest ograniczona.

W ramach projektu "ScienceApp" Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej PG przygotował dla studentów I i II stopnia oraz doktorantów z całego świata cykl ośmiu tematycznych szkół letnich z obszaru nauk stosowanych.  Uczestnicy szkoły PHOTOMOL zapoznają się z teoretycznymi metodami badań molekularnych i supramolekularnych fotouczulaczy stosowanych do konwersji energii słonecznej, takich jak fotokatalizatory używane do produkcji wodoru czy kompleksy metali przejściowych wykorzystywane w barwnikowych ogniwach fotowoltaicznych.

Szkoła PHOTOMOL jest idealna dla młodych naukowców i studentów, którzy chcą opanować podstawowe i zaawansowane metody stosowane w chemii teoretycznej. Uczestnicy nauczą się, jak wykonywać kwantowo-chemiczne obliczenia dla pojedynczych cząsteczek, jak teoretycznie określić widma dla najbardziej powszechnych metod spektroskopowych, jak modelować procesy transferu elektronu i energii oraz co dzieje się w fazie ciekłej. Jednym z tematów będą także eksperymentalne metody spektroskopowe stosowane do badania molekularnych fotouczulaczy. Zajęcia poprowadzą Dr. Stephan Kupfer, Dr. Georgina Shillito, Dr. Martin Richter oraz Prof. Julien Guthmuller – kieronik szkoły PHOTOMOL.

W programie szkoły letniej nie zabraknie też dodatkowych aktywności związanych z kulturą i historią Gdańska, które poprowadzą Prof. Justyna Borucka z Wydziału Architektury PG oraz Europejskie Centrum Solidarności.

Pierwszy tydzień szkoły (26-30.06.23) to spotkania online, drugi to zajęcia hybrydowe (03-07.07.23) organizowane na terenie kampusu PG i transmitowane online. Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne. Piętnastu uczestników szkoły letniej (studentów lub doktorantów zagranicznych), którzy wezmą udział w zajęciach stacjonarnych, otrzyma stypendia w wysokości 2 000 złotych na częściowe pokrycie kosztów podróży i zakwaterowania. O tym, którzy uczestnicy otrzymają dofinansowanie zadecyduje komisja, która weźmie pod uwagę m.in. kierunek i stopień studiów oraz list motywacyjny.

Aby zapisać się do szkoły letniej należy wypełnić FORMULARZ REJESTRACYJNY. Zgłoszenia są przyjmowane do, 10 kwietnia. Wszystkich chętnych prosimy o zapoznanie się z regulaminem programu przed zgłoszeniem.

Projekt "ScienceApp" jest realizowany w ramach programu SPINAKER - Intensywne Międzynarodowe Programy Kształcenia Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA),  finansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (Działanie 3.3. Umiędzynarodowienie Szkolnictwa Wyższego). Budżet Projektu wynosi 726 900,00 PLN.

116 wyświetleń